CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 10, 2011

selawat~

Bismillahirrahmanirrahim.....


study sambil dengar lagu Binnabil Huda...biela ade gak post lagu ni kat FB smlm...dengar2 lagu smbil berselawat..best ape...kalo nk harap kite berselawat sndiri, kadang2 terlupe kan...so, meh kite berselawat ikut lagu..=)


Nabi s.a.w bersabda : " Orang yang lebih berhak mendapat syafaatku pada hari kiamat ialah orang yang lebih banyak selawatnya kepadaku.."
( Ibnu Mas'ud r.a )


Nabi s.a.w bersabda: " Sesiapa yang berselawat kepadaku dengan sesuatu selawat, sentiasalah malaikat berdoa untuknya selama ia berselawat kepadaku ; oleh itu terpulanglah kepada seseorang itu sama ada hendak berselawat sedikit atau banyak .."        ( Amir bin Rabiah)


subhanallah....kita taknak ke nanti di padang masyar dalam berjuta-berjuta, berbillion umat, Rasulullah datang memanggil nama kita, menyapa kita dengan wajah tersenyum kerana kita ni banyak berselawat kepada Baginda?? masyaAllah...sesungguhnya kami merinduimu Ya Rasulullah....
moga kite tergolong dalam kalangan umat yang mendapat syafaat Rasulullah...moga dengan syafaat Rasulullah itu akan mengurangkan berat hukuman kita ketika dihisab di akhirat kelak...insyaAllah..ameen...ayuh berselawat!!!! =)

0 comments: