CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 4, 2011

labelling!~

Bismillahirrahmanirrahim....

wohaaa!!~ tajuk entri cm nk jual barang jeh!~ actually juz nk highlight kate2 ni je~~

" Label 'USTAZ' padanya belum cukup bagiku untuk membuktikan akhlaknya yang sebenar... Khabar baik tentangnya belum cukup meyakinkanku jika tak seiring perilakunya..."

"Siapalah si tudung labuh yg merasa dirinya mulia? Walau bertudung labuh jgn kau anggap dirimu hebat,maksum atau mulia. Jgn kau riak dan ujub. Jgn kau fikir org lain tidak setaraf...Jgn kau rasa dirimu sudah mendapat tiket ke syurga. Lupakah? Bhw ibadat dan amalan yg kau kumpul tak bererti apa-apa jika niatmu bkn krn Allah... Niatmu utk menunjuk-nunjuk,maka kau akan malu tertunduk di depan Allah kelak. Sia-sia sahaja! 

DAN siapalah kau si perempuan pendedah aurat yg merasa dirimu akan selamat? Yg mahu bergantung harap pada syafaat Nabi. Yg merasa diri cukup baik walaupun aurat terdedah. Yg berangan-angan akan syurga tetapi enggan patuh. Jgn kau fikir Allah mahu memandang sifat baikmu jika arahan dan hakNya kau ketepikan,usah kau mimpi dan angkuh! Siapakah kau si tudung labuh dan si pendedah aurat? Jgn mudah-mudah kau fikir kau akan selamat selagi kau tidak menganggap dunia ini penjara buatmu...!" 

apa yg biela nk ckp kat sini, kita tak boleh nk melabel iman seseorang melalui first impression, luaran yg kita lihat..kerana hakikatnya Allah je yg berhak menilai iman manusia ni..kdg2 org yg sempoi2, giler2 babeng, yg bese2 pada pandangan mata kita ni jauh lebih baik dri org yg nmpk luaran cm ustaz, ustazah tp dalamannya wallahulam...paham2 sndri la kan...

dan lebih baik kita ni luaran nmpk bese2, tapi dalaman ni penuh dgn ilmu..
Allah sangat membenci manusia yg menyeru kpd orang lain untuk berbuat baik, sedangkan dirinya sendiri tidak melakukan ape yg disuruh!!~ nauzubillah...peringatan utk diri biela jugak ni...so, rakan2..tolong3 tegur saya if nampak sy buat mende2 xelok ni..hukhuk...='(

"Petua Imam Al-Ghazali:
Apabila berjumpa orang jahil, anggaplah mereka lebih mulia daripada kita kerana mereka membuat dosa dalam kejahilan sedangkan kita membuat dosa dalam keadaan mengetahui.."

wallahualam...~~