CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 21, 2011

alhamdulillah...relieved ~

Bismillahirrahmanirrahim...


terlepas satu bebanan...janji yg kita penah buat pada manusia tu sebenarnya adalah satu tanggungjawab yang WAJIB kita pikul..biela tak tahu bagaimana mentality, bagaimana orang lain berfikir..tetapi pada biela, perkara tu adalah satu kewajipan untuk kita tunaikan..lembu berpegang pada tali, manusia berpegang pada janji kan? =) 
hati ini amat membenarkan ayat Al-Quran dan 
al-hadith di bawah ini :

‘Dan tunai olehmu akan janji sesungguhnya janji itu sesuatu tanggungjawab’...(Al-Quran)



“Empat sifat, siapa yang bersifat dengannya bererti ia seorang munafik yang nyata, dan siapa yang mempunyai salah satu dari sifat-sifat itu bererti ia mempunyai satu sifat munafik sehingga ia meninggalkan sifat itu iaitu : Apabila bercakap ia dusta, apabila berjanji ia mungkiri, apabila ia mematerikan perjanjian ia cabuli perjanjian itu dan apabila berbalah (bertengkar) ia sentiasa ingin menang.” 
(Riwayat oleh al’Syaikhan dari Ibn ‘Amr)

alhamdulillah, dah terungkai, terlepas satu tanggungjawab dalam bab menunaikan janji ni..moga diri ni lebih lega lepas ni.. =)
hanya tinggal janji untuk taat kepada Allah je...ameen...


alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana telah membawaku kembali sujud, merintih, menangis, berdoa dan menyerahkan sepenuh hati kepadaNya...
dan terima kasih kepada hamba Allah itu kerana telah memberikan ujian ini yang membawaku berjalan menuju Allah...


shukran jazilan kepada sahabat2, rakan2 yg menjadi penyejuk di mata, penawar di hati biela ni..
kepada Akhi Fadzrin iaitu kawan dunia maya sy yg xpenah jumpe direct or bercakap dpn2, tp sgtla baik dan concern..tolonglah jgn baik sgt dan jgn buat sy terjatuh hati pada awak plak lepas ni yer..nti pening kepala mak sy nk hantar dok jauh sgt..opss!! haha..kesian awak tak tahu ape2, mesti awak blur je kan? kdg2 ade benda dlm dunia ni yg kita boleh crite, dan xboleh crite awak..ape2 pun, terima kasih kerana dah membuat saya senyum ari ni =)
kepada Ukhti Anis, terima kasih kerana meminjamkan bahu, tenangkan sy kat surau..maaf masa tu xmampu nak kata apa2..suara pn mcm nak taknak je kuar..dok tahan airmata yg xreti berhenti sambil tunduk mengadap Quran je td...alhamdulillah..relieved =)
kepada Ukhti Nazurah, terima kasih kerana teman sy makan2 malam ni..having a deep conversation with nenda..moga kita sama2 mengambil ibrah dari setiap ujian yang Allah berikan kepada kita.. 


dan setinggi2 kesyukuran dipanjatkan kepada PEMILIK MUTLAK CINTAKU yang tidak pernah meninggalkan hambaMu ini tika dalam susah mahupun senang..fitrah manusia memang perlukan tuhanNya kan? xkirela macam mane berat sekalipun ujian yg menimpa, sebaik2 penawar yang mujarab adalah dengan mengingati dan kembali kepada Allah..insyaAllah, kita akan ditunjukkan jalan keluar yang kita sendiri xnampak, tetapi kita tidak sedar bahawa kita sedang melalui jalan tersebut..alhamdulillah....=)
wallahualam..



0 comments: